Az elmúlt években folyamatosan részt vettünk az országos; vármegyei és területi versenyeken. Ezekre a megmérettetésekre a diákokat az adott szaktanár választotta ki a tanórán nyújtott teljesítménye alapján. Ezen a területen a jövőben egy célzott mérési sor elkészítésével, annak kiértékelésével tudjuk a diákokat a megfelelő tehetségterületre orientálni. Az adott tehetségpontba sorolt diákokat a szaktanárok külön felkészítő alkalmakkal segítik, hogy a bennük rejlő tehetség egyre jobb és jobb legyen. A foglalkozásokon a differenciált fejlesztés és az élményalapú oktatás segítségével gyors eredményt lehet elérni. Amennyiben a szülőnek anyagilag megterhelő akár a versenyek, akár a foglalkozások díjazása úgy az alapítvány segítségével a szerényebb anyagi körülmények között élő diákok is részesülhetnek a programban. A tanév során amennyiben a szaktanárok, foglalkozást tartó pedagógusok úgy látják a tanév közben is van lehetőség becsatlakozni a foglalkozásokba. Természetesen rugalmasan kezeljük a diákok leterheltségét és figyelembe vesszük az órák tervezésekor.
Első lépésben a Tehetségpontot helyi, intézményi szinten a felső tagozaton szeretnénk megvalósítani. A közel háromszáz diáknak lehetőséget szeretnénk biztosítani, hogy amennyiben a logika-matematika; nyelvi; természeti területen tehetséges. Ezekben a területekben igyekszünk versenyeken indítani és felkészíteni a diákjainkat. A szaktanárokkal közösen egyeztetve figyelünk a diákok leterheltségére. Anyagi forrásként az iskolánk alapítványa támogatja a foglalkozásokat, a diákok versenyeztetését, amennyiben eszközigényes a foglalkozás az eszközbeszerzésben is segítségünkre van. Az iskolánkban a kríziskassza ugyancsak anyagilag támogatja a szerényebb anyagi helyzetben lévő családokat, hogy gyermekük tehetsége ne az anyagi forrás hiánya miatt ne fejlődjön. Az azonos tehetségterületen foglalkozó pedagógusok közösen, mint egy munkaközösség végzi a gyermekek felmérését, a tananyagok összeállítását. Az iskolánk holnapján és közösségi oldalán a versenyeredményeket publikáljuk, a hétkezdő iskolai áhítatokon az iskola közössége örömmel osztozik az eredményekben, megtapsolják értékelik diáktársuk munkáját. A tehetségpont munkatársainak segítségére vannak a Református Egységes Módszertani Intézet által nyújtott lehetőségek, segédanyagok, szűrési mechanizmus. Ezek segítségével komplex tevényekséget lehet végezni. A részképességek fejlesztését is fontosnak tartjuk. Az elmúlt öt évben a Református Egységes Módszertani Intézet Értéktermő programjában vettünk részt közel 100 diák és 13 pedagógus részvételével. Ezért a tehetséggondozás nem újkeletű az intézményünkben, ezt a munkát szeretnénk folytatni tehetségpontként.
A matematika, természettudomány, angol tantárgyakból kiemelten szeretnénk foglalkozni a tehetséges tanulókkal. A felméréseket követően a tehetséggondozás a fő cél, amit versenyekkel színesítünk. A tanulók rendszeresen részt vesznek különböző területi és országgos versenyeken, amik egy jó részét az intézményünkben szervezünk meg. Idén is a kerületünkben a 7. évfolyamos angol nyelvi verseny szervezését vállaljuk, emellett a 22. kerületi matematika 5-8 évfolyamos matematika versenyt is az intézményünk szervezi. A versenyfelkészítések mellett nyelvvizsgára és továbbtanulási előkészítőket is tartunk. Az országos versenyek területi és régiói fordulóját is az intézményben szervezzük meg. Ilyen versenyek a Bolyai matematika verseny, Zrínyi matematika verseny, Kenguru matematika verseny. Idén is részt veszünk, már-már hagyománnyá váló Medve matematika versenyen, amire idén több, mint 100 diákunk jelentkezett. De a korábban említett versenyekre is nagy számban jelentkeznek tanulóink. A foglalkozásokat szakkör keretein belül valósítjuk meg. A szakkörök tematikájában központi szerepe van a tehetség felmérésének, felismerésének, a motiváció erősítésének, az esetleges kulturális hátrány csökkentésének és annak a területnek a fejlesztése, amelyben az egyes résztvevő diákok különös tehetséget mutatnak. Az iskola biztosítja a Tehetségpont infrastrukturális hátterét. A foglalkozásokat megtervező, szervező és megvalósító kollégák anyagi megbecsülésének fedezetét az iskola alapítványa segítségével tudtuk és tudjuk biztosítani.
Az intézmény jelentős felújításon esett át az elmúlt évek alatt, így az infrastruktúra fejlesztés mellett a 3D nyomtató, lézervágóval bővült az intézmény. A fejlsztések hatására több nyelvi terem/labor is létesült, amiben a foglalkozásokhoz szükséges eszközök a rendelkezésre állnak. A reál tantárgyaknál a matematika szertár elkészült, de tovább bővíthető a jövőben. A természettudományi labor kialakítása ebben a tanévben fog megtörténni. Az iskolánk alapítványa folyamatosan támogatja a tehetségfejlesztést, így az anyagi háttér megfelelő.