Jól felkészült, motivált pedagógusok. Inspiratív környezet. A fenntartó támogatása. Elkötelezett iskolavezetés. A szülők támogató hozzáállása. Sok éves hagyományok, változatos tevékenységformák.
Tehetségpontunkat intézményi hatókörrel szeretnénk regisztrálni. Már kapcsolatban vagyunk más tehetségpontokkal. Ezeket a meglévő kapcsolatokat szeretnénk még hatékonyabban működtetni, illetve célunk a további hálózatosodás. Igénybe szeretnénk venni külső szakemberek segítségét. Elkészítettük intézményünk komplex tehetséggondozó programját. Tehetségcsoport alakult. Támaszkodni kívánunk a belső humán erőforrásra, szeretnénk minél több, a tehetséggondozás iránt érdeklődő kollégát bevonni a munkába. Munkánk anyagi alapját a fenntartó támogatása mellett, az intézmény saját bevételéből a tehetséggondozásra fordított összeg és a pályázatok biztosítják. (2011-ben öt nyertes OKA pályázatunk volt.) Jelenleg is pályázunk. Támaszkodni szeretnénk a civil szervezetekre és szülőkre.
Iskolánkban nagy hagyománya van a sakkoktatásnak, a matematikai, logikai fejlesztésnek, a természeti jelenségek vizsgálatának, környezeti és egészség nevelésnek, a személyiségfejlesztésnek, a testi- kinesztetikus-, zenei és művészeti fejlesztésnek. Az elmúlt évben 5 tehetségcsoportunk működött pályázati forrásokból (matematika- logika, nyelvészeti, térbeli- vizuális, interperszonális, és egy komplex csoport)
További interperszonális, logikai- matematikai, testi- kinesztetikus térbeli- vizuális, zenei csoportok működtek a fenntartó, illetve az iskolavezetés támogatásából.
Kiemelt területünk a hátrányos helyzetű, az alulteljesítő és - tekintettel arra, hogy iskolánkban szép számmal akadnak más nemzetiségű tanulók,- az eltérő kulturális hátterű tanulók tehetséggondozása.
Számos versenyen indultak tanulóink, illetve több kerületi, budapesti versenyt szerveztünk és a jövőben is szervezünk iskolánkban.
Rendszeresen tartottak és tartanak bemutató órát a kollégák, melyen a tehetséggondozás kiemelt szempont.
Számtalan tanórán kívüli és szombati program várta és várja az érdeklődő tanulókat.
Nyári tehetséggondozó táborokat szerveztünk és fogunk szervezni.
Kiemelt figyelmet fordítunk a feltöltődésre, a rekreációra, hogy a tehetséges tanulóink egyoldalú fejlesztését, fejlődését, a túlterhelődést ezúton is kiküszöböljük.
Folyik a tehetségazonosítás, a tehetség tanácsadás, iskolánk szakvizsgázott és ECHA Diplomás tehetséggondozó szakpedagógusa irányításával, valamint két iskola pszichológus bevonásával, de külső segítséget is igénybe vettünk, Dr. Balogh László végzett tehetség diagnosztikát, Dr. Mező Ferenc tartott tehetség tanácsadást.
A pedagógusok szívesen vesznek részt a képzésekben, melyet a kerületi pedagógiai szolgáltató, Tehetségpont szervez, koordinál.
Iskolánk tehetséggondozó szakpedagógusa tagja a Magyar Tehetséggondozó Társaságnak, tartja a kapcsolatot a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetségével, részt vesz a képzéseken és a konferenciákon, valamint az hazai ECHA műhely munkájában.
Többször és több helyen tartott előadást a tehetséggondozás témakörében.
Szeretnénk a jövőben is tehetségnapot tartani, konferenciát szervezni.
Támaszkodni kívánunk a belső humán erőforrásra, szeretnénk minél több, a tehetséggondozás iránt érdeklődő kollégát bevonni a munkába. Munkánk anyagi alapját a fenntartó támogatása mellett, az intézmény saját bevételéből a tehetséggondozásra fordított összeg és a pályázatok biztosítják. (2011-ben öt nyertes OKA pályázatunk volt.) Jelenleg is pályázunk. Szeretnénk kiaknázni a civil kapcsolatokat is.
Iskolánkban dolgozik a Debreceni Egyetemen szakvizsgázott és ECHA Diplomával rendelkező valamint iskolai mentálhigiénés végzettséggel rendelkező pedagógus, Székely Zsuzsánna. A fenntartó támogatásával és a kerületi nevelési tanácsadóval együttműködve két iskola pszichológus dolgozik intézményünkben.
Szakmai kapcsolatokat működtetve, és pályázati erőforrást igénybe véve további szakemberek segítették a munkánkat (Dr. Balogh László, Dr. Mező Ferenc).
Az iskolai élet különböző területein történő mérések, vizsgálatok, versenyeredmények mutatói, elégedettség vizsgálatok, önkontrollos hatásvizsgálat során.
Alapelvünk, hogy munkánk középpontjában a tanuló áll. Meghatározó a személyes, közvetlen kapcsolat. Törekedünk, hogy az őszinte, pozitív, bizalommal teli kialakult légkört megőrizzük.