Innovatív, képzett tantestület, támogató vezetés, 2 fő szakvizsgázott tehetségfejlesztő szakember (plusz egy fő óraadó szakvizsgázott szakember), akik szívügyüknek tekintik a tantestület folyamatos képzését ez irányban. A művészetek felé érdeklődő fiataloknak tered adunk, változatos tevékenységek felkínálásával, őket monitorozzuk. Ipar- és képzőművészeti eszközparkunk kiemelkedő, ennek fenntartására, bővítésére külső és belső forrásokat mozgósítunk. Több neves művészemberrel állunk munkakapcsolatban. Tizenhárom éves, hagyományokkal rendelkező tehetségfejlesztés. Rendezvények, műhelyfoglalkozások, kiállítások szervezésében való jártasság az ország több pontján. Kiállításainkat neves szakemberek is felkeresik most már. Tevékenység anyagi biztonságát az iskola fenntartója is támogatja. Intézményünk sikeresen részt vesz NTP-s pályázatokon, egyre komolyabb és összetettebb innovációkat alkalmaz, ezek tematikáját, eredményeit konferenciákon bemutatjuk, oktatási szakemberek jegyzik. Élő kapcsolat klinikai szakpszichológus végzettségű pszichológussal, aki rendszeresen méréseket, teszteket végeztet beválogatott gyermekeink körében. Interperszonális terület kimunkálása megjelenik projektoktatásunk során, órarendbe épített beszélgetőkörök alkalmával, drámaszakkörünk működtetése alkalmával. Projektalapú oktatásszervezésünk mentén alkalmat biztosítunk a Gardneri intelligencia típusok minden irányú fejlesztésére. Hátránykompenzációként legómatekot, táblajátékot, kognitív fejlesztéseket, nagyszabású olvasásfejlesztési programot indítottunk iskolai szinten. A családoknak örömmel mutatjuk rendszeresen elért sikereinket, kiállításokra, interaktív napokra hívjuk őket.
Jelenleg már nem csak intézményi keretek között tevékenykedünk, de bízunk abban, hogy a továbbiakban még több lehetőségünk nyílik pályázatokon való részvétellel megtalálni azokat a lehetőségeket, amivel hatókörünket tovább szélesítjük, még több intézménynek segíthetünk jó gyakorlatainkkal. Az elmúlt években folyamatosan dolgoztunk együtt pályázatok kapcsán más iskolákkal, pedagógiai intézménnyel, a Miskolci Egyetem 3 oktatójával, a KÖSZI irodával, civil szervezetekkel, tanodával, MESZEGYI-vel, óvodával a Fügedi Márta Népművészeti Egyesülettel, szakembereikkel, népművészet kiváló mestereivel, oktatóikkal, miskolci képzőművészekkel, akik közül többükkel az elkövetkező időben együttműködési megállapodást kívánunk kötni. Eszközparkunk magas színvonalára, tanáraink felkészültségére támaszkodva tudjuk fogadni más iskolák tehetségígéreteit, tehetséges diákjait, tervezünk felnőttek, oktatók számára képzést iparművészeti technikáink megismertetésére. Szövéshez, tűzzománcozáshoz, kerámiakészítéshez szükséges eszközeink, szakembereink népszerűek, hiánypótlók és különlegesen vonzók lehetnek. Interperszonális területen elért innovációinkat cikkben, országos pedagógiai folyóiratban, előadások formájában, bemutató foglalkozások tartásával tudjuk népszerűsíteni. A projektoktatás minden formáját műveljük, a rövid tanítási projekttől a nagy, iskolát átívelő projekteken át. A reggeli beszélgetéseinknek rituálék adnak alapot, személyiségfejlesztő, szocializációs, érzelmi intelligencia fejlesztő hatása elvitathatatlan. Ennek gyakorlatát a tehetségfejlesztés, hátránykompenzáció szolgálatába tudjuk állítani. Eddigi tevékenységünk, bejáratott, kipróbált útjaink, a visszajelzések arra tesznek minket hivatottá, hogy széles hatókörnek tudunk példát, útmutatást adni mindkét választott tehetségterület kapcsán. Leginkább hátrányos helyzetű iskoláknak tudunk jó gyakorlatainkkal mintát adni abban, hogy a hozzánk járó gyermekek programunknak és pedagógusainknak köszönhetően hogyan tudnak a tehetséggondozás területén országosan is kiemelkedő eredményt elérni. A Baptista Pedagógiai Intézet is elismeri munkánkat, példaként tud állítani, segít szervezni a tudásátadást.
Kiemelten kívánunk foglalkozni a térbeli-vizuális tehetségfejlesztéssel és az interperszonális tehetségterülettel, tehetségígéretekkel, tehetséges diákjaink fejlesztésével. Jelenleg két csoportban folyik képzőművészeti fejlesztés. Az egyik alsósokból, a másik felsős tanulókból áll. Heti kétszer 45 percben foglalkozunk a diákokkal, illetve nyertes pályázat során bőven 60 órán túl tartunk komplex programot, ahol több tehetségterület összefonódik.
Tovább kívánjuk fejleszteni azokat a programokat, amiket eddig is csináltunk:
Művészet területén:
- Városi, országos versenyeken való részvétel
-Olvasásfejlesztés képzőművészet erejével program
- Félévente iskolai képzőművészeti kiállítás tematikus jelleggel
- Művészeti táborok szervezése
- Évente egyszer városi vagy országos kiállítás szervezése / Legutóbb: Apor Vilmos Katolikus Főiskolán volt 2024 februárjában
-Szervezünk továbbá hátrányos helyzetű diákokat is oktató intézményeknek bemutató foglalkozást, előadásokat.
-Várunk tehetséges diákokat is tanodából, egyetemről.
-Egyetemista diákokat vonunk be önkéntesként programjainkba. Szeretnénk, ha a való élethez közelebb kerülnének, tanulmányaik során megszerzett ismereteiket a gyakorlattal kiegészítenék, szociális érzékenységük is fejlődjön. Lássanak bele abba, hogy a gyermeknek az iskolai létben mekkora hátrányt jelent a családi elhanyagoltság, ezt hogyan lehet kompenzálni, mi mindennel érdemes próbálkozni.
-A szülőknek családi napot szervezünk, interaktív napokat szervezünk, tanácsadással is szolgálunk. Több esetben kimegyünk lakóhelyük közelébe és így biztosítjuk megjelenésüket.
Dráma szakköröseink műsorait az Öregek Otthonában, óvodában is bemutatjuk.
Évi nagyszabású projektzáró műsorunkra a szülőket is várjuk.
Folyó komplex tehetségsegítő programunkba várjuk külső partnereinket, külső érdeklődőket.
Iskolán kívüli szabadidős, lazító és kulturális programokat szervezünk.
A tantestület számára rendszeres képzéseket biztosítunk a témához kapcsolódva.
- Tanítási órákon képességeket javító differenciálás
- Dúsító programok
- Képzőművészeti tehetséggondozó műhely
- Tűzzománc, batikolás, agyagművesség, festés, grafika
-Természetismeret és képzőművészet komplex program
-Anyanyelvi nevelés és képzőművészet komplex program
Természetesen, ha a lehetőségek és a feltételek adottak, nem zárkózunk el egyéb tehetségformákra történő szélesítéstől sem.
-
Iskolánkban a vezetés elkötelezett e tevékenység támogatására. Így megtalálja azokat a forrásokat, melyekre számíthat, a fenntartó támogatását is igénybe tudjuk venni. Köszönjük az NTP, a Nemzeti Kulturális Tehetségsegítő támogatását is! Nagyban hozzájárul munkánk anyagi fedezetéhez! Több értékes és minőségi eszközt tudunk venni, a gyermekek utaztatásához, élményszerzéséhez is hozzájárul, a komplex foglalkozásokkal tehetségfejlesztést és hátránykompenzációt egyszerre tudunk megvalósítani. Pályázat megírásakor törekszünk új dolgok kipróbálására, sok pedagógus bevonására, érdekes, izgalmas problémák felvetésére, amit élményszerűen tudunk megvalósítani. Tehetségfejlesztő kollégáink, pszichológusunk ilyenkor összedolgoznak. Ezen kívül a fenntartónál alapítvány is működik, amelyek segíteni tudnak a pénzügyi problémák megoldásában. Rendezvényeink lebonyolításához minden évben belső és külső forrást is igénybe veszünk.
Tantestületünk sokat dolgozik kötelező munkáján felül is, szükség esetén nagy összefogást mutatunk. Jellemző ránk a belső képzések rendszere, egyetemi oktatók támogatását is élvezzük. Így könnyebb megoldanunk azt, hogy nevelőtestületünk képzett legyen a hatékony munka érdekében, az összefogás, a közös cél, a gyermekek fejlesztése hasonló elvek mentén működjön. Ezen sokat tudunk spórolni is, sok esetben saját munkánk kiváltja a dologi kiadást.