Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Stressz, megküzdés, versengés, konfliktusok

Szerző:
Kiadás éve:
2014
Terjedelem:
263 oldal
ISSN:
2062-5936
Fedél típusa:
Puha
Kiadó:
Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége
Kiadvány:

Négy tanulmány kiváló szerzők tollából a stresszről, a küzdelemről és a konfliktuskezelésről a tehetséggondozás tükrében.

Tartalomjegyzék: 
I. A stressz és kezelése (Dávid Imre)11
1. Stresszorok, stressz, kiégés12
2. A munkahelyi stressz egyénre gyakorolt hatásai27
3. A stresszel szembeni sérülékenységet meghatározó tényezők31
4. Megküzdés, A-típusú személyiség, egészségviselkedések34
5. Személyiségfaktorok a megküzdés eredményességének hátterében37
6. A stresszel való megküzdés pedagógusok esetében41
7. A tanulók és a stressz58
8. Irodalom
II. Megküzdés és tehetség (Pataky Nóra)67
1. A stresszel való megküzdés fogalma és a főbb megküzdéselméletek68
2. A megküzdést befolyásoló tényezők74
3. A megküzdés pozitív és negatív módjai78
4. A tehetségesekre jellemző specifikus megküzdést igénylő helyzetek89
5. A tehetségesek kiégése97
6. A tehetséges gyermeknél bátorításra szoruló megküzdési képességek101
7. A megküzdést elősegítő egyéni jellemzők fejlesztése. Gyakorlati lehetőségek pedagógusoknak és segítő szakembereknek107
8. Irodalom119
III. A versengéssel, a győzelemmel és a vesztéssel való adaptív megküzdés tehetséges diákoknál (Fülöp Márta)123
1. Tehetség és versengés125
2. A társas összehasonlításon alapuló spontán versengés128
3. Tehetséges gyermekek és a strukturált versenyek139
4. Az adaptív és sikeres versengéshez szükséges pszichés képességek141
5. A versengés és az együttműködés: az együttműködő versengés160
6. A győzelemmel és vesztéssel való megküzdés171
7. A versengés mint készség fejlesztése196
IV. A konfliktusokról (Rudas János)205
1. Mi a konfliktus?206
2. A konfliktuskezelés alapvető irányai és módszerei220
3. A közvetítés (mediáció)224
4. Konfliktuskezelési modellek232
5. Gyakorlatok, tesztek240
6. Irodalom264